Reklamační řád

Reklamační řád

Kontaktní email pro reklamace: gastrozbozi@gmail.com

Reklamace musí být podány písemnou formou – reklamační formulář

Prodávající odpovídá za vady, které má zboží při převzetí kupujícím. U věcí prodávaných za nižší cenu neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Nejde-li o věci, které se rychle kazí, nebo o použité věci, odpovídá prodávající za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době (záruka).

Záruční doba na nové zboží je 24 měsíců, která běží od převzetí zboží kupujícím. Záruční doba na použité zboží je 12 měsíců. Záruční doba na zhotovení věci na zakázku je 24 měsíců. Je-li na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena lhůta k použití, záruční doba neskončí před uplynutím této lhůty. Reklamaci na věci, které se rychle kazí, musí kupující uplatnit nejpozději v den následující po koupi.

Záruční doba pro kupujícího, který není spotřebitelem, je 24 měsíců.

Při prodeji výrobku podnikateli (IČO) na základě obchodního zákoníku České republiky, je poskytována smluvní záruka definovaná těmito záručními podmínkami. Délka záruční doby při smluvní záruce je 12 měsíců. Záruční doba začíná běžet od převzetí výrobku kupujícím.

Má-li koupenou věc uvést do provozu jiný podnikatel než prodávající, začne záruční doba běžet až ode dne uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost.

Záruční list se vystavuje na žádost kupujícího. K uplatnění reklamace postačuje doklad o koupi.

Má-li zboží vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.

Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o odstranitelné vady, pokud však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Jde-li o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.

Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, na adrese Kusín 14,07232 Kusín. Je-li však v záručním listě uveden záruční servis, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu v záručním servisu. Záruční servis je povinen opravu provést ve lhůtě nejpozději do 30 dnů.

Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.

Za dodržených podmínek ve způsobu používání zařízení v souladu s návodem k

obsluze a v souladu s pokyny dodavatele se poskytuje sjednaná záruční doba ode dne

převzetí zákazníkem (pokud není smluvně stanoveno jinak). Při servisních opravách je

záruční doba 6 měsíců na práci a 6 měsíců na náhradní díly, ale pouze na ty díly a

práci, kterých se oprava týkala.

Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemná výzva k převzetí plnění nebo její odůvodněné zamítnutí.

Při uplatnění reklamace prodávající určí způsob vyřízení reklamace ihned nebo ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu výrobku za nový výrobek.

Pokud kupující uplatnil reklamaci výrobku během prvních 12 měsíců od koupě, může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím jen na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení nebude od kupujícího vyžadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady související s odborným posouzením. Prodávající je povinen poskytnout kupujícímu kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace. Pokud kupující reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících od koupě a prodávající ji zamítl, prodávající v dokladu o vyřízení reklamace uvede, komu může kupující zaslat výrobek k odbornému posouzení. Je-li výrobek zaslán na odborné posouzení určené osobě, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady nese prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Pokud kupující odborným posouzením prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení záruční doba neběží. Prodávající je povinen kupujícímu uhradit do 14 dnů ode dne znovu uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i všechny s tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.

Prodávající je povinen při uplatnění reklamace vydat kupujícímu potvrzení. Je-li reklamace uplatněna e-mailem, prodávající je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit kupujícímu ihned; není-li možné potvrzení doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat, pokud kupující má možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.

V případě neuznání reklamace z důvodu poškození zařízení a nesprávným používáním zařízení – kupujícím, náklady na servis a opravu nese kupující

Náklady na dopravu zboží platí prodávající a to v případě, že je reklamace oprávněná. Obchodník je rovněž povinen nahradit nejnižší nutně vynaložené náklady.

Vrácení zboží – odstoupení od smlouvy bez udání důvodu

Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto právo může využít pouze spotřebitel. O vrácení zboží je spotřebitel povinen uvědomit prodejce. Zboží se zasílá na adresu, kterou Vám zadá prodejce po oznámení odstoupení od smlouvy, reklamace,..(adresa Kusín 38, 072 32 Kusín – NENÍ adresou na kterou se zasílá zboží z důvodu odstoupení od smlouvy nebo zboží určené k reklamaci.

V případě, že jste spotřebitel, máte dle § 1829 občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) Právo zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu, a to do 14 kalendářních dnů od data převzetí zboží.

V případě, že nejste spotřebitel, tedy zboží nakupujete v rámci své obchodní nebo podnikatelské činnosti (o čem rozhoduje uvedení IČO na nákupním dokladu/v objednávce), právo na odstoupení vám nevzniká.

  • Pokud jste zboží kupovali jako fyzická osoba, máte nárok na vrácení.
  • Pokud jste zboží kupovali na firmu (IČ nebo DIČ, DIČ), tak vrácení zboží není možné ani do 14 dnů bez udání důvodu.

Adresa pro vrácení zboží:

APD-Company s. r. o. – gastro-zbozi.cz
Kusín 14
07232 Kusín

Prosíme, uveďte zboží pokud možno do původního stavu, předejdete tím možnému snížení vrácené částky o náklady vynaložené na uvedení zboží do původního stavu.

Peníze za zboží Vám zašleme na Váš bankovní účet co nejdříve, nejpozději do 14 dnů od dnů od odstoupení od smlouvy, ne však dříve než dojde k doručení vráceného zboží zpět na naše reklamační oddělení. Náklady na vrácení zboží jsou v tomto případě na straně kupujícího.

Zboží se považuje za převzaté kupujícím okamžikem, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud se a) zboží objednané kupujícím v jedné objednávce dodávají odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední, b) dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, ého období, okamžikem převzetí prvního dodaného zboží.

Kupující může odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.

Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:

  • prodej zboží nebo poskytnutí služby, jejichž cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který prodávající nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy,
  • prodej zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho spotřebitele,
  • prodej zboží, které podléhá rychlému snížení jakosti nebo zkáze,
  • prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen
  • prodej zboží, které může být vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím.

Kupující může uplatnit právo na odstoupení smlouvy v písemné podobě nebo na jiném trvalém nosiči (např. e-mailem).

Právo na odstoupení od smlouvy lze uplatnit odesláním oznámení o odstoupení od smlouvy iv poslední den čtrnáctidenní lhůty.

Po doručení oznámení o odstoupení od smlouvy prodávající vrátí nejpozději do 14 dnů kupujícímu veškeré platby, které od něj obdržel na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a jiných nákladů a poplatků. Prodávající vrátí platbu stejným způsobem, jako kupující použil při své platbě. Kupující se může s prodávajícím dohodnout i na jiném způsobu vrácení platby.

Prodávající není povinen uhradit kupujícímu dodatečné náklady, pokud si kupující výslovně zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na doručení, které si zvolil kupující, a náklady na nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím.

Náklady na dopravu zboží platí prodávající a to v případě, že je reklamace oprávněná. Obchodník je rovněž povinen nahradit nejnižší nutně vynaložené náklady.

Při odstoupení od smlouvy prodávající není povinen vrátit kupujícímu platby před tím, než je mu zboží doručeno nebo dokud kupující neprokáže zaslání zboží zpět prodávajícímu, ledaže prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.

Kupující je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo je předat prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. Tato lhůta se považuje za zachovanou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději poslední den lhůty.

Při odstoupení od smlouvy nese kupující pouze náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím na převzetí zboží a také náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit prostřednictvím pošty.

Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží.

Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy a vrátit vám zboží či služby bez udání důvodu v těchto případech:

zboží vyhotovené na objednávku či na zakázku (zboží zhotovené podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho spotřebitele).

 

Reklamační řád – všeobecná ustanovení

  1. Prodávaná věc musí mít požadovanou, popřípadě právními předpisy stanovenou jakost, množství, míru nebo hmotnost a musí být bez vad, zejména musí odpovídat závazným technickým normám.
  2. Prodávající odpovídá za vady, které má prodaná věc při jejím převzetí kupujícím. U použitých věcí neodpovídá prodávající za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. U věcí prodávaných za nižší cenu neodpovídá prodávající za vadu, pro kterou byla sjednána nižší cena.
  3. Vlastnické právo koupené věci přechází na kupujícího okamžikem zaplacení dané věci.
  4. Nabytím vlastnického práva přechází na kupujícího nebezpečí náhodné zkázy, zničení a poškození věci.

Lhůty pro uplatnění reklamace

  1. Obecná záruční lhůta je šest měsíců a začíná běžet ode dne převzetí zboží kupujícím. Je-li na prodávaném zboží, jeho obalu nebo návodu vyznačena lhůta pro použití (expirační doba), záruční lhůta neskončí před uplynutím této lhůty.
  2. Vztahuje-li se na prodávané zboží záruční lhůta delší než šest měsíců je prodávající povinen vydat kupujícímu při prodeji záruční list s vyznačením záruční lhůty. V záručním listu jsou uvedeny podmínky a rozsah této záruky.
  3. Práva z odpovědnosti za vady musí kupující uplatnit v záruční lhůtě, jinak tato práva zanikají.

Místo uplatnění reklamace

  1. Kupující je povinen uplatnit právo z odpovědnosti za vadu bez zbytečného odkladu po projevení se vady u obchodního zástupce. Pokud je zboží nadále používáno kupujícím s vadou, následkem čehož je její neodstranitelnost, nebude reklamace prodávajícím uznána.
  2. Obchodní zástupce vystaví kupujícímu reklamační list, ve kterém uvede druh zboží, kdy bylo zakoupeno, jeho cenu, rozsah vady, datum vystavení reklamačního listu a kupující svým podpisem potvrdí předání reklamovaného zboží.
  3. Prodávající prostřednictvím svého zodpovědného pracovníka do 3 pracovních dnů určí, zda je vada odstranitelná nebo neodstranitelná.

Odstranitelné vady

  1. Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby vada byla bezplatně, včas a řádně odstraněna a prodávající je povinen tuto vadu bez zbytečného odkladu odstranit.
  2. Za odstranitelné vady se považují vady zboží odstraněním kterých neutrpí kvalita a užitné vlastnosti zboží.
  3. V případě, že prodaná věc ještě nebyla použita může kupující požadovat výměnu zboží. Totéž může kupující žádat ve vztahu k součásti věci, týká-li se vada jen této součásti.
  4. Prodávající má možnost namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou.
  5. Jde-li o odstranitelné vady, avšak kupující nemůže věc pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet oprav řádně užívat má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit.
  6. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož io provedení opravy ao době jejího trvání.

Neodstranitelné vady

  1. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od kupní smlouvy odstoupit.
  2. Jde-li o neodstranitelnou vadu, při které lze věc používat, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny zboží. Při určování výše přiměřené slevy se přihlíží k charakteru vady, stupni a způsobu opotřebení věci, délce používání věci a možnosti jeho dalšího užívání.

Obchodní podmínky jsou platné od 15.5.2021 do odvolání.

Podmínky předání zboží k reklamačnímu řízení

Pro zahájení reklamace musí být výrobek předán kompletní a čistý. Pokud je výrobek znečištěný a pro zahájení opravy je nutno jej vyčistit, navrhne prodávající nebo servisní organizace kupujícímu placené vyčištění.

Reklamace a vrácení zboží

Nenašli jste návod k montáži?
Ano, může se to stát, jsme jen lidé. Pokud se tak stalo, napište nám, my vám ho obratem zašleme poštou nebo emailem. Toto se vztahuje pouze na nové zboží.

Nenašli jste v zásilce fakturu?
Fakturu Vám zasíláme na e-mail spolu s detailem objednávky (najdete ji v příloze). V případě, že Vám potvrzující e-mail nepřišel, zkontrolujte si složku SPAM a následně se nám ozvěte. Fakturu Vám obratem zašleme.

Zadali jste chybné fakturační údaje?
Zálohovou fakturu generuje systém automaticky systém podle Vámi zadaných údajů, pokud jste se spletli a chybné údaje jste našli i na ostré faktuře napište nám na email: info@gastro-zbozi.cz

Chybí některé položky?
Pokud Vám bude cokoli chybět, neváhejte a dejte nám to vědět.

Dostali jste poškozenou krabici – zboží?
Ihned sepsat za přítomnosti kurýra protokol o poškození. I v případě, že obal je poškozený a zásilka se jeví v pořádku, rozbalte ji prosím co nejdříve, abyste se přesvědčili, že je všechno tak, jak má být. Nezapomeňte si celý průběh zdokumentovat fotografií (zabalená krabice, po rozbalení a samotné zboží) a následně nás kontaktovat.

Nejste spokojeni se zbožím nebo chcete zboží vyměnit?
Pokud nesplňuje zboží Vaše očekávání, informujte nás o tom! V případě vrácení zboží požadujeme vrácení jen v originálním obalu. Berte prosím na vědomí, že zboží kupované „na IČO“ resp. u velkoobchodních klientů vrácení zboží není možné. V případě reklamace je třeba vyplnit reklamační formulář, který zašlete na reklamační email: gastrozbozi@gmail.com. Reklamace musí být jen písemnou formou

Musím se registrovat, pokud chci u vás nakoupit zboží?
Nakupování v tomto internetovém obchodě je možné i bez registrace. Stačí po přidání zboží do košíku postupovat dále k pokladně a pokračujte dále dle instrukcí.

Zadal jsem platbu převodem, jak mám postupovat?
O jednotlivých krocích budete vždy informováni instrukcemi během objednávky. Platba bankovním převodem je jedním ze standardních způsobů platby. Informace pro platbu obdržíte po skončení objednávky a budou vám také zaslány spolu se souhrnem objednávky na email.

 

V Pavlovce nad Uhem dne 15.5.2021