Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

Základní informace

Tyto obchodní podmínky se vztahují na smlouvy uzavřené na dálku v e-shopu www.gastro-zbozi.cz mezi prodávajícím a kupujícím dle Zákona na ochranu spotřebitele. 102/2014 Sb.

Prodávajícím je: APD-Company s. r. o., 07232 Kusín 38, Slovensko IČO: 55488749, DIČ: 2122000441, DIČ: SK2122000441, e-mail: info@gastro-zbozi.cz.

Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy a vrátit vám zboží či služby bez udání důvodu v těchto případech:

  • zboží vyhotovené na objednávku či na zakázku (zboží zhotovené dle zvláštních požadavků spotřebitele
  • zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho spotřebitele)

Kupujícím je spotřebitel, t.j. fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti zaměstnání nebo povolání. Nákup uskutečněný podnikatelským subjektem se řídí dle Obchodního zákoníku č.j. 513/1991 Sb.

Při prodeji výrobku podnikateli (IČO) na základě obchodního zákoníku Slovenské republiky, je poskytována smluvní záruka definovaná těmito záručními podmínkami. Délka záruční doby při smluvní záruce je 12 měsíců. Záruční doba začíná běžet od převzetí výrobku kupujícím.

Orgánem dozoru pro ochranu spotřebitele je:

  • Slovenská obchodní inspekce, poštovní přihrádka 29, Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27

Objednávka a uzavření smlouvy

Odeslání vyplněné objednávky kupujícím se považuje za návrh na uzavření smlouvy dle Občanského zákoníku, na základě nabídky prodávajícího v e-shopu. K uzavření smlouvy dochází potvrzením objednávky ze strany prodávajícího.

Ceny zboží

Všechny ceny produktů v e-shopu jsou konečné, včetně všech daní. Prodávající je plátcem DPH. Cena produktu nezahrnuje náklady na doručení. Ty jsou uvedeny po vyplnění dodací adresy výpočtem v nákupním košíku ještě před dokončením objednávky, kde kupující vidí také celkovou cenu objednávky včetně nákladů na dodání zboží.

Platba za zboží

Prodávající akceptuje platbu za objednané zboží způsoby, které jsou uvedeny na stránce.

Součástí objednávky v e-shopu je povinnost kupujícího zaplatit cenu prodávajícímu za objednané zboží.

V případě prodlení platby po splatnosti faktury máme právo účtovat penále ve výši 5 €/den s DPH.

– Až do úplného uhrazení faktury je zboží v našem vlastnictví (APD-Company s. r. o. Kusin 38 ,072 32 Kusin , IČO: 55488749 , DIČ: 2122000441 ,IČ DPH: SK212200 Dílčí), neúplné úhrady faktur se nepovažují za splnění povinnosti uhradit plnou částku za zboží.

Dodání zboží

Není-li dodací lhůta uvedena u produktu, platí, že prodávající dodá kupujícímu zboží během 3-10 pracovních dnů – Záleží na tom, zda je zboží na skladě nebo na cestě k nám do skladu. Pokud zboží není na expedičním skladu, může se dodání zboží zpoždět, v tomto případě Vás budeme kontaktovat emailem nebo telefonicky. V případě dovolené je dodací lhůta delší a to v závislosti na délce dovolené. 

Zboží se považuje za převzaté kupujícím okamžikem, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba (s výjimkou dopravce) převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud se

Zákazník je povinen si zkontrolovat zboží a oznámit chybějící díly nebo poškozené zboží nejpozději do 14 dnů od převzetí zboží na našem emailu.

  • Provozovatel neodpovídá za opožděnou dodávku zboží zaviněnou doručovatelem nebo udáním nesprávné adresy objednatele. Objednatel je povinen důkladně zkontrolovat zboží při jeho převzetí od doručovatele a potvrdit svým podpisem převzetí zboží na dokladu o převzetí zboží. Pokud je zásilka viditelně poškozena nebo zničena, objednavatel je povinen bez převzetí zásilky ihned kontaktovat provozovatele. Reklamaci za případné nedodání zboží vinou doručovatele nebo poškození zboží zaviněné doručovatelem je nutno v takových případech uplatňovat přímo u doručovatele. Reklamace mechanického poškození zboží zapříčiněného přepravou, jehož převzetí bez vad potvrdil objednatel doručovateli, nebudou provozovatelem uznány jako oprávněné a plnění z takové reklamace nebude objednateli poskytnuto.
  1. a) zboží objednané kupujícím v jedné objednávce dodávají odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
    b) dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu nebo posledního kusu,
    c) zboží dodává opakovaně během vymezeného období, okamžikem převzetí prvního dodaného zboží.

Případná prodlení způsobená kurýrní společností, neumíme ovlivnit (např. předvánočním období nebo výjimečné situací na straně kurýra).

Cena poštovného od 10-50 kg = 9 € bez DPH

Cena poštovného nad 50kg= 1.290,- Kč bez DPH

Vrácení zboží – odstoupení od smlouvy bez udání důvodu

Kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto právo může využít pouze spotřebitel. O vrácení zboží je spotřebitel povinen uvědomit prodejce. Zboží se zasílá na adresu, kterou Vám zadá prodejce po oznámení odstoupení od smlouvy, reklamace,..(adresa Kusín 38, 072 32 Kusín – NENÍ adresou na kterou se zasílá zboží z důvodu odstoupení od smlouvy nebo zboží určené k reklamaci.

V případě, že jste spotřebitel, máte dle § 1829 občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) Právo zakoupené zboží vrátit bez udání důvodu, a to do 14 kalendářních dnů od data převzetí zboží.

V případě, že nejste spotřebitel, tedy zboží nakupujete v rámci své obchodní nebo podnikatelské činnosti (o čem rozhoduje uvedení IČO na nákupním dokladu/v objednávce), právo na odstoupení vám nevzniká.

  • Pokud jste zboží kupovali jako fyzická osoba, máte nárok na vrácení.
  • Pokud jste zboží kupovali na firmu (IČ nebo DIČ, DIČ), tak vrácení zboží není možné ani do 14 dnů bez udání důvodu.

Adresa pro vrácení zboží:

APD-Company s. r. o. – gastro-zbozi.cz
Kusín 14
07232 Kusín

Prosíme, uveďte zboží pokud možno do původního stavu, předejdete tím možnému snížení vrácené částky o náklady vynaložené na uvedení zboží do původního stavu.

  • zboží nesmí být použito ani poškozeno, ideálně nerozbaleno
  • zboží musí být s komplet příslušenstvím
  • zboží musí být pečlivě zabaleno

Peníze za zboží Vám zašleme na Váš bankovní účet co nejdříve, nejpozději do 14 dnů od dnů od odstoupení od smlouvy, ne však dříve než dojde k doručení vráceného zboží zpět na naše reklamační oddělení. Náklady na vrácení zboží jsou v tomto případě na straně kupujícího.

Zboží se považuje za převzaté kupujícím okamžikem, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud se a) zboží objednané kupujícím v jedné objednávce dodávají odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední, b) dodává zboží sestávající z více dílů nebo kusů, ého období, okamžikem převzetí prvního dodaného zboží.

Kupující může odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.

Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:

  • prodej zboží nebo poskytnutí služby, jejichž cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který prodávající nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy,
  • prodej zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho spotřebitele,
  • prodej zboží, které podléhá rychlému snížení jakosti nebo zkáze,
  • prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen
  • prodej zboží, které může být vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím.

Kupující může uplatnit právo na odstoupení smlouvy v písemné podobě nebo na jiném trvalém nosiči (např. e-mailem).

Právo na odstoupení od smlouvy lze uplatnit odesláním oznámení o odstoupení od smlouvy iv poslední den čtrnáctidenní lhůty.

Po doručení oznámení o odstoupení od smlouvy prodávající vrátí nejpozději do 14 dnů kupujícímu veškeré platby, které od něj obdržel na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a jiných nákladů a poplatků. Prodávající vrátí platbu stejným způsobem, jako kupující použil při své platbě. Kupující se může s prodávajícím dohodnout i na jiném způsobu vrácení platby.

Prodávající není povinen uhradit kupujícímu dodatečné náklady, pokud si kupující výslovně zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na doručení, které si zvolil kupující, a náklady na nejlevnější běžný způsob doručení nabízený prodávajícím.

Při odstoupení od smlouvy prodávající není povinen vrátit kupujícímu platby před tím, než je mu zboží doručeno nebo dokud kupující neprokáže zaslání zboží zpět prodávajícímu, ledaže prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.

Kupující je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo je předat prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. Tato lhůta se považuje za zachovanou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději poslední den lhůty.

Při odstoupení od smlouvy nese kupující pouze náklady na vrácení zboží prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím na převzetí zboží a také náklady na vrácení zboží, které vzhledem k jeho povaze nelze vrátit prostřednictvím pošty.

Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží.

Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy a vrátit vám zboží či služby bez udání důvodu v těchto případech:

zboží vyhotovené na objednávku či na zakázku (zboží zhotovené podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho spotřebitele),

Alternativní řešení sporů

Nakupující – spotřebitel – má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu (e-mailem na info@gastro-zbozi.cz, není-li spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho spotřebitelská práva. Pokud prodávající odpoví na tuto žádost zamítavě nebo na ni neodpoví řešení (dále jen subjekt ARS) podle zákona 391/2015 Z.z. ARS subjekty jsou orgány a oprávněné právnické osoby podle §3 zákona 391/2015 Z.z.

Spotřebitel může podat stížnost také prostřednictvím platformy alternativního řešení sporů RSO, která je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

Alternativní řešení sporů může využít pouze spotřebitel – fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku. Alternativní řešení sporů se netýká sporů, kde hodnota sporu nepřevyšuje částku 20 EUR. Subjekt ARS může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výše 5 EUR s DPH.

Ochrana osobních údajů

Kupující (je-li fyzická osoba) oznámí prodávajícímu své jméno, příjmení, adresu pro doručení včetně PSČ, číslo telefonu a e-mailovou adresu.

Kupující (v případě je-li právnická osoba nebo podnikatel) oznámí prodávajícímu své obchodní jméno, adresu sídla včetně PSČ, IČO, DIČ nebo DIČ, číslo telefonu a e-mailovou adresu.

Prodávající při zpracování osobních údajů postupuje ve smyslu Zákona č.j. 122/2013 o ochraně osobních údajů a zpracovává pouze osobní údaje nezbytné k uzavření spotřebitelské smlouvy.

Účelem zpracování osobních údajů je jejich využití k plnění spotřebitelské smlouvy, kterou prodávající uzavírá s kupujícím vytvořením objednávky v tomto internetovém obchodě.

Kupující má právo a možnost aktualizovat osobní údaje v online režimu na web stránce internetového obchodu, v zákaznické sekci, po přihlášení.

Osobní údaje mohou být pro účely plnění spotřebitelské smlouvy poskytnuty třetím stranám – doručovacím společnostem (kurýrem).

Prodávající může zpracovávat osobní údaje pro marketingové účely (například pro odesílání newsletteru nebo e-mailů o novinkách, slevách, akcích apod.), a to jen se souhlasem kupujícího. Tento souhlas poskytuje kupující dobrovolně zaškrtnutím příslušného políčka při registraci v e-shopu a/nebo při odesílání objednávky. Pro tento účel prodávající zpracovává nezbytné údaje, kterými jsou jméno, příjmení a e-mailovou adresu kupujícího. Svůj souhlas se zpracováním údajem pro marketingové účely může kupující kdykoli odvolat například odesláním zprávy na e-mailovou adresu prodávajícího se žádostí o odhlášení z newsletteru. Osobní údaje využívané pro marketingové účely nebudou poskytnuty třetím stranám.

Marketingový informační systém prodávajícího je registrován v Evidenci informačních systémů osobních údajů u Úřadu pro ochranu osobních údajů pod číslem 0000000000.

Na základě písemné žádosti může kupující od prodávajícího žádat:

  • potvrzení, zda jsou nebo nejsou osobní údaje kupujícího zpracovávány,
  • informace o zpracování osobních údajů
  • seznam osobních údajů, které jsou o kupujícím předmětem zpracování,
  • opravu nebo likvidaci nesprávných, neúplných nebo neaktuálních osobních údajů, které jsou předmětem zpracování; likvidaci osobních údajů, jejichž účel zpracování skončil; jsou-li předmětem zpracování úřední doklady obsahující osobní údaje, může kupující požádat o jejich vrácení; likvidaci jejích osobních údajů, které jsou předmětem zpracování, došlo-li k porušení zákona.

Kupující může na základě písemné žádosti u prodávajícího namítat vůči:

  • zpracování osobních údajů kupujícího, o kterých předpokládá, že jsou nebo budou zpracovávány pro účely přímého marketingu bez jejího souhlasu, a žádat jejich likvidaci,
  • využívání osobních údajů kupujícího pro účely přímého marketingu v poštovním styku
  • nebo poskytování osobních údajů uvedených pro účely přímého marketingu.

Kupující při podezření, že její osobní údaje se neoprávněně zpracovávají, může podat Úřadu na ochranu osobních údajů návrh na zahájení řízení o ochraně osobních údajů.

S cílem zajistit řádné fungování internetového obchodu může prodávající ukládat na zařízení kupujícího malé datové soubory – cookies, díky kterým si internetový obchod může na určitou dobu uchovávat údaje o činnosti a nastaveních (např. přihlašovací jméno, jazyk, velikost písma apod.). Internetový obchod prodávajícího používá soubory cookies k zapamatování uživatelských nastavení kupujícího a pro nezbytnou funkcionalitu internetového obchodu. Kupující může všechny soubory cookies uložené v jeho zařízení vymazat a případně internetový prohlížeč ve svém zařízení nastavit tak, aby znemožnil jejich ukládání. V takovém případě bude kupující při opakované návštěvě internetového obchodu pravděpodobně muset manuálně upravovat některá nastavení a některé služby nebo funkce internetového obchodu nemusí být funkční.

Bazar

  1. Prodávající může nabízet ve svém obchodě i uzavření kupní smlouvy na bazarové zboží. Bazarovým zbožím se rozumí zboží rozbalené, zboží s poškozeným obalem nebo vrácené použité zboží.
  2. Bazarové zboží nelze při reklamaci vyměnit za nový kus.
  3. Na reklamaci bazarového zboží se přiměřeně vztahují ustanovení reklamačního řádu, pokud není v této části uvedeno jinak.
  4. Bazarové zboží nelze reklamovat pro „vadu“ resp. jiný důvod, pro který bylo toto zboží prodáno ve snížené kupní ceně.
  5. Záruční lhůta pro bazarové zboží je 1 rok.

 

Připojení elektrických zařízení

Pokud není spotřebič zakončen standardní vidlicí na 230 V, musí jej zapojit odborně způsobilá osoba (elektrikář s oprávněním). Většina výkonných spotřebičů je na 400 V a vyžaduje 3-fázové připojení pomocí 5-žilového kabelu. V opačném případě zaniká záruka.

Podle celkového příkonu spotřebiče (který naleznete na štítku spotřebiče) je třeba zvolit správnou dimenzi připojovacího kabelu (průřez jednotlivých vodičů) a správné jištění v rozvaděči (jistič – proudovou ochranu). Každý spotřebič by měl mít v blízkosti stroje, resp. v dosahu obsluhy, rovněž předřazený bezpečnostní vypínač. Ten slouží kromě bezpečnosti také pro odstavení stroje při servisu, aby technik nemusel zasahovat do hlavního rozvaděče, který je ve většině případů nepřístupný běžným osobám.

Jednofázový okruh na 230 V je jištěn 16 A a odpovídá příkonu 3,3 kW. To znamená, že pokud byste na klasickou dvojzásuvku (nebo prodlužovací) napojili více zařízení, kde by jejich příkonový součet překročil 3,3 kW, tak se může stát, že vám tato zásuvka bude vyhazovat jistič. To je právě z důvodu ochrany elektrického vedení. V opačném případě by se mohlo snadno stát, že se kabel bude přehřívat, až může shořet. Proto je důležité nepřetěžovat elektrické vedení! Přívodní kabel je vhodné opatřit plastovou či kovovou chráničkou pro ochranu před mechanickým poškozením.

Připojení plynových zařízení

Plynové připojení musí stejně jako elektrické splňovat potřebnou dimenzi připojovacího potrubí – a tedy laicky tloušťku připojovací trubky a hadice. Plynové potrubí (pevná, žlutě označená trubka – rozvod) musí být zakončen kulovým ventilem v těsné blízkosti plynového spotřebiče v dosahu obsluhy. Odtud je většinou spotřebič připojen přes flexi hadici z pryže či nerezového vlnovce. Připojení smí provádět pouze osoba s příslušným oprávněním a po každém připojení musí provést zkoušku těsnosti na únik plynu pomocí speciálních měřicích přístrojů. V opačném případě zaniká záruka.

U plynových spotřebičů je rovněž třeba dodržet konstantní tlak plynu v potrubí a přívod vzduchu potřebný pro samotné hoření. Následně je třeba zajistit pomocí vzduchotechniky či větrání správný odvod spalin a výměnu vzduchu v místnosti. Nedodržením těchto podmínek může dojít k nesprávnému hoření, výpadkům zařízení či produkci jedovatých plynů. Proto vždy nechte připojení na odborníky!

V určitých případech s ohledem na velikost místnosti a příkon plynových spotřebičů je nutno řešit i automatické uzavření přívodu plynu v případě nefunkčnosti vzduchotechniky (digestoře).

Smluvní pokuta týkající se kupujících podnikatelů

  1. Prodávající může udělit smluvní pokutu kupujícímu – podnikateli až do výše 33% objednávky, pokud si tento kupující nepřebere svou zásilku od přepravní společnosti, u které byla zvolena platba na dobírku.
  2. Prodávající za porušení obchodních podmínek vystaví fakturu s 15 denní splatností, kterou odešle doporučeně kupujícímu na jeho uvedenou adresu z objednávky.
  3. V případě neuhrazení smluvní pokuty, kupující posune svou pohledávku třetí straně, která tuto pohledávku bude mimosoudní cestou vymáhat.
  4. Kupující zároveň souhlasí se zveřejněním svých osobních údajů, jakož i výše pohledávky vůči prodávajícímu na internetové stránce dlužníků.
  5. V případě, že pohledávka bude uhrazena, kupující se zaručí, aby byl záznam o pohledávce kupujícího z webové stránky dlužníků v co nejkratší době odstraněn.
  6. Odesláním objednávky s platbou na dobírku kupující souhlasí s našimi obchodními podmínkami a smluvní pokutou ve výši 33% objednávky v případě, že si dobírkovou zásilku nepřebere.

 

V Kusinu 27.3.2025